Ska vi snacka lite skit!?

I tisdags, de va en skitdag. På riktigt. 

Åker fast på spårvagnen och får en böter på 1500:-. Morgonen kan ju inte börja bättre. Hade biljett innan kontrollanterna kliver på, men han hade verkligen redan bestämt att han ville ge mig en böter. Har försökt överklaga, men det går inte. 
Ännu värre är när en pensionär SLIPPER böter. "Hon skulle bara några hållplatser." Tydligen så är det skillnad på folk och folk. 
Ska betala den där bötern med ett leende på läpparna. 😉



Många av mina vänner har ingen aning om att jag varit på praktik. 
Fick praktik på ett städföretag. Städa källarutrymmen till tvättstugaentréer. De va ett nytt avtal, så ingen hade städat där. 

Det var obehagligt, läskigt, mörkt, spindelnät, spindlar, skräp, grus & damm. 

Efter tre veckors praktik, var jag otroligt nöjd med det jag har gjort. Jag såg resultat, jag har gjort mitt bästa. Jag är fortfarande nöjd. 

Sen fick jag gå på lite ledighet, de bestämdes innan jag började. Först hade jag ett önskemål att få börja efter semestertider, men nej. 1:a juli var startdatum. 

Eftersom jag åkte spårvagn i tisdagsmorse så var jag påväg till praktiken. Min "handläggare" är på semester så jag ringde gruppledaren som hänvisade mig till chefen. 
Varpå hon säger: "Vi har avslutat din praktikplats, de blev så komplicerat, så dom som städar trappstäd, städar även källarutrymmen. Vi har mailat din AF-handläggare, men ännu inte fått något svar. Hon kanske är på semester fortfarande." 
- Mm.. men min information då?! 

Morgonen fortsatte i samma riktning. Skit alltså. 
Lyckades hitta en kille så han fick ta min nyckel till personalrummet. Sen gick jag därifrån, jag åkte hem! 

Försökte få tag i min AF-handläggare, hon ringde mig igår. Mailet hade hon läst i måndags - vet inte när hon hade fått det och mailet va skickat från gruppledaren. (Han som jag ringde och frågade angående mina uppgifter, men hänvisade mig till chefen.) Då blev jag ännu mer förbannad. Stå för det du skrivit din jävla mes! 

Men iallafall.. Mailet va väldigt luddigt. De första C (AF-handläggare) uppfattade va att vi kommit överens om att avsluta min praktikplats. Men när jag förklarade hur jag fick reda på det att jag inte visste något blev hon tyst och bara chockad. 

Vi ska försöka ordna ett möte med samtliga för att höra VARFÖR?! 

Men helt ärligt. Jag vet inte om jag vill sätta min fot där igen. Inte efter detta. 

Jag trivdes jättebra! Har jag städat dåligt, säg det då till mig istället så jag kan bli bättre?! Eller blev det för komplicerat, avsluta inte min praktik. Fixa in mig någon annanstans istället, för jag vet om att ni har brist på personal. 

På mötet, jag kommer tacka för mig å bara gå därifrån. Funderar på att slänga fram bötern jag fick å be dom betala den. Hade jag vetat att jag inte hade praktik, hade jag aldrig åkt fast. 🖕🏻 Känslan: dom behövde någon som gjorde grovstäd under sommaren - för att underlätta. Varsågod rövhattar! 

Praktik, fungerar det bra så hade det blivit anställning. Jag va ju så jäkla inställd och taggad på det! Så blev det bara pannkaka av allt. 

Men nu i efterhand. Städa källare? Är det verkligen det jag vill göra? Naaae... 

Blicka framåt, hitta nå bättre. Dom kommer inte åt mig. Jag är nöjd, jävligt nöjd! För jag vet vad jag har gjort. 

Tur man har en telefon med kamera, för skillnad. Det är det. 😀


Ps, behandla folk med respekt. 


(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentera här: