Jag är sämst på att uppdatera.

För exakt tio dagar sen, hjälpte jag Becca med att söka jobb. Hjälpte henne med CV och lite sånt där. Blev jättebra. Medans hon lagade mat så passade jag på att kolla på olika hemsidor med lagerjobb.
 
Läste lite av jobbinfon och frågade om det lät intressant. Ja, sa hon. Jag skickade iväg hennes CV och ansökte. Tror vi sökte 8:a jobb den dagen.
 
Dagen efter, på torsdagmorgon när hon skulle åka & jobba så ringde det ett företag, och ville ha henne på intervju. Så i måndags va hon på intervju. Och jag sa till henne.
"- Vad synd, eller ja.. "synd & synd" det är jättekul att du ska på intervju, men jag lovar dig att det kommer ringa fler lagerjobb under veckan."
Henne svar löd såhär.
"- Den här gången ska jag inte vara så himla snabb på att tacka ja till ett jobb."
 
Väl på intervjun, satt jag i hennes bil på parkeringen och väntade. När hon kom tillbaka visade hon mig ett Göteborgsnummer, det va från Adecco. 2:a lagerjobbet som ringde henne, och dom ringde precis när Becca satt på intervjun. Han, chefen ville ha henne. Dom skrev kontrakt. Så nu har hon jobb i Göteborg. :D
 
Och i tisdags ringde det ett till lagerjobb, från Storesupport.
 
Haha, jag tycker det är lite roligt faktiskt.
 
För er som undrar, skaffa truckkort. Jag funderar på att göra det, för då lär jag få jobb. :)
 
 
Efter att jag hjälpt Becca med detta, så började jag fixa mitt CV och grejja. Gick in på Arbetsförmedlingens hemsida och uppdaterade min profil och börja söka jobb. Sammanlagt blev det 7 sökta jobb den dagen. Kändes fruktansvärt bra. Har ju varit sjukskriven nu ett bra tag, men jag känner mig bättre. Vill helst av allt inte tillbaka till Arbetsförmedlingen igen, fyfan.

Kommentera här: