Första jobbdagen avklarad, andra dagen väntar

Hejsan.

Eftersom jag jobbar 14.45 - 23.15 måndag - fredag så blir det lite dåligt med blogginlägg. Igår var jag helt slut när jag kom hem så jag orkade inte starta datorn.

Kan berätta lite kort om vad vi gjorde igår. Jag jobbar på ett lager, ska packa pallar med varor till Willys, Hemköp osv. Men igår hade vi bara information om det mesta, gick runt och kollade överallt. Det är jag och tre personer till så vi håller ihop dom första veckorna. Hade lite teori om truckkort som vi kommer ha prov på framöver.

Idag vet jag väl inte riktigt vad vi ska göra, men vi ska nog plocka någon order och kanske köra truck. Får ta det som de kommer. Varning, passa er för mig här kommer jag på trucken! Herregud alltså..

Det är ett otroligt stort företag med flest killar. Men det blir mer och mer tjejer. I min grupp är vi 3 tjejer och 1 kille, så det känns skönt. Och dom arbetsledare vi har träffat är hur trevliga som helst så det här kommer bli jättebra. Hoppas bara man klarar alla "tester" så man blir fast-anställd.





På torsdag & måndag är jag ledig eftersom det är röd dag och vi är nya på jobbet. Men man "får" jobba röda dagar om man vill, och om det är mycket att göra. Skönt att vi får lite ledigt sådär första veckorna iallafall och det är ju HBTQ-festivalen i Göteborg i veckan. Så då kan man ju gå ut och kolla lite vad som händer inne i stan. På söndag har jag planerat paraden och Liseberg, för Loreen ska vara där och uppträda!

Ha det så gött!

Kommentera här: